Wij waren elkaar al aan het feliciteren met de snelheid waarmee we opschoten. Met medelijden keken we naar de 25 km lange file van voornamelijk vrachtwagens voor de Oostenrijkse grens met Hongarije(zo makkelijk kom je Europa toch niet in). Gelukkig stond hij aan de andere kant. Daarna kwamen we bij de grens Servië-Bulgarije. Ipo koos rij nr 1 en daar stonden we ongeveer drie kwartier voor we door kregen dat de douaneman echt niet meer terug kwam. Om van rij 1 naar rij 2 te wisselen is niet moeilijk met een 2.5 ton zware Landcruiser als je bereidt bent de boze blikken en luide verwensingen voor lief te nemen. En dat waren wij. Na een tergend lange tijd stonden we vooraan bij de slagboom toen de vrouwelijk douanier het tijd vond om buiten het hokje een sigaretje te gaan roken en het contact te herstellen met al haar vrienden op Facebook.
Verslag van een reis in 2016 met twee Toyota Landcruisers van Hennelies, Ipo, Liesbeth en Frus die het plan hebben opgevat om van Nederland naar Singapore te rijden
In 2010/2011 hebben we met twee stellen, Hennelies - Ipo en Liesbeth – Frus met twee auto’s een reis gemaakt van Nederland naar Kaapstad (www.cruisingafrica.blogspot.com). Dit avontuur beviel zo goed dat we besloten zoiets op een later tijdstip nog eens te doen.
Die tijd is nu gekomen met als start wederom Nederland en als einddoel Singapore.
We willen dit einddoel bereiken via Turkije, Georgië, Armenië, Azerbeidzjan, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan, Tadzjikistan, Kirgizië, China, Laos, Cambodja, Thailand, Maleisië en Singapore. Ook Vietnam willen we graag aan doen maar tot nog toe is het nog niet gelukt om hier toestemming voor te verkrijgen.
zaterdag 9 juli 2016
Grensperikelen
Wij waren elkaar al aan het feliciteren met de snelheid waarmee we opschoten. Met medelijden keken we naar de 25 km lange file van voornamelijk vrachtwagens voor de Oostenrijkse grens met Hongarije(zo makkelijk kom je Europa toch niet in). Gelukkig stond hij aan de andere kant. Daarna kwamen we bij de grens Servië-Bulgarije. Ipo koos rij nr 1 en daar stonden we ongeveer drie kwartier voor we door kregen dat de douaneman echt niet meer terug kwam. Om van rij 1 naar rij 2 te wisselen is niet moeilijk met een 2.5 ton zware Landcruiser als je bereidt bent de boze blikken en luide verwensingen voor lief te nemen. En dat waren wij. Na een tergend lange tijd stonden we vooraan bij de slagboom toen de vrouwelijk douanier het tijd vond om buiten het hokje een sigaretje te gaan roken en het contact te herstellen met al haar vrienden op Facebook.
Jan, Liesbeth, Ipo en Hennelies, een mooi eerste verslag. Wonderbaarlijk wat sommige mensen over hebben voor een souvlakie. Met risico van eigen leven voordringen aan de landgrenzen om net iets eerder bij de souvlakie-tent te kunnen zijn. Wel sportief van jullie allen om het rusrig aan te doen nadat duidelijk werd dat het geen souvlakie werd, maar nasi werd. En dan zijn jullie nog niet eens in China.
BeantwoordenVerwijderenMooi plekje daar in Turkije. Daar willen wij ook wel vrij- kamperen.
Goede reis, tot de volgende blog
Bijna Europa uit .... spannend! Xxx Marleen
BeantwoordenVerwijderen