In 2010/2011 hebben we met twee stellen, Hennelies - Ipo en Liesbeth – Frus met twee auto’s een reis gemaakt van Nederland naar Kaapstad (www.cruisingafrica.blogspot.com). Dit avontuur beviel zo goed dat we besloten zoiets op een later tijdstip nog eens te doen.

Die tijd is nu gekomen met als start wederom Nederland en als einddoel Singapore.

We willen dit einddoel bereiken via Turkije, Georgië, Armenië, Azerbeidzjan, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan, Tadzjikistan, Kirgizië, China, Laos, Cambodja, Thailand, Maleisië en Singapore. Ook Vietnam willen we graag aan doen maar tot nog toe is het nog niet gelukt om hier toestemming voor te verkrijgen.






Geplande Reisroute







vrijdag 17 juni 2016

Auto van Frus en Liesbeth
Voor deze trip werd een uit Oman afkomstige Toyota Landcruiser Prado (Landcruiser 120) omgebouwd. De auto rijdt op benzine en heeft twee tanks met in totaal 180 liter. Een kooktoestel op benzine werd op de achterdeur geplaatst en een grote lade werd ingebouwd voor kookmateriaal. Op het dak is plaats voor een daktent, grote kist, "wasmachine", benzineblik voor koken en platen om de auto te kunnen nivelleren. Onder de imperiaal is ruimte geschapen voor een tafel, stoelen liggen achter in de auto. Aan de rechterkant van de auto is een grote luifel bevestigd, aan de linkerkant is een windscherm in een regenpijp geduwd.


Vijf sterke plastic boxen zijn beschikbaar om kleding, gereedschap en allerlei ander materiaal in op te slaan. Als koelkast werd een 35 liter ARB compressor koelkast aangeschaft. Achter de twee voorstoelen werd nog een klein koel kastje geplaatst voor drank tijdens het rijden. De houten box is bedoeld om laptop en Ipads in op te slaan. Om ze tegelijkertijd op te laden is op de box een 12V-220V convertor bevestigd.


Twee 30 liter watertanks werden links achter geplaatst beide met een onafhankelijk dompelpomp. Het idee hierachter is dat drinkwater en grijs water gesplitst kunnen worden.
 
Omdat we 35 dagen door China reizen zijn we verplicht plaats te maken voor een gids. Daarom is een derde stoel in de auto blijven zitten. Gedurende de meeste tijd is hij weggeklapt en is de ruimte gebruikt voor twee boxen, gereedschap en iets anders. Als de gids plaatsneemt zal de gereedschap box op het dak gezet worden. Een rek voor bevestiging zit er al. De andere box wordt in de auto ondergebracht. 



                                                                                
Een extra accu vooral gebruikt door de koelkast is in de auto geïnstalleerd. Via een speciaal gekochte controller wordt hij opgeladen.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten